sobota, 19 października 2013

Jadalnia: krzesła inne niż zwykle

W moich poprzednich postach na temat jadalni (tu i tu) dominowały krzesła zaprojektowane przez duet Eames. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać kilka inspiracji z zupełnie innymi, ale równie pięknymi krzesłami. Co prawda stół także może mieć oryginalną formę, ale to chyba krzesła (szczególnie te designerskie) nadają charakter temu jakże ważnemu miejscu w domu. Zaczynamy :)
Ostatnio wyraźnie można zauważyć trend na mieszanie różnych krzeseł. Często można spotkać wnętrza, w których każde z krzeseł stojących przy stole jest zupełnie inne. W zależności od charakteru i kolorystyki jadalni mają one podobną barwę, ale zupełnie inne formy lub we wnętrzach bardziej barwnych każde krzesło ma inny kolor. Jak Wam się podoba taki trend? :)
Na tym zdjęciu w kącie "czai się" krzesło projektu Eamsów ;) nie mogło go zabraknąć. Ale przy stole soją cztery takie same, drewniano-wiklinowe krzesła o prostej formie, zdaje się że dość popularne w skandynawskich wnętrzach.
A co powiecie na metalowe krzesła Tolix? Muszę przyznać, że za bardzo do mnie nie przemawiają, chyba że jako krzesła do ich pierwotnego przeznaczenia - na balkonie, tarasie czy w ogródku kawiarenki. Tam mi się podobają, w jadalni - nie bardzo.
Proste, białe krzesła o obłych i przyjemnych dla oka kształtach - wyglądają super!
I w tym wnętrzu widać Eamsy - zobaczyłam to dopiero na powiększeniu zdjęcia :) Jednak główną rolę grają te z oparciem trochę podobnym do skrzydeł motyla :) Są zgrabne, eleganckie i wyjątkowo dobrze zgrały się z tą jadalnią.
Piękne, drewniane krzesła z giętej sklejki - zawsze fascynuje mnie jak można uzyskać tak piękne i idealnie dopasowane do naszych pleców formy. Same lampy to również świetny pomysł - wystarczą 3 tanie, papierowe klosze i czarna farba a otrzymamy bardzo ciekawą kompozycję :)
Jeśli miałabym zrezygnować z krzeseł Eames to chyba tylko dla takich :) Są piękne i pewnie bardzo wygodne.
Takie tradycyjne krzesła ze szczebelkami też mają swój urok, prawda?
W tym wnętrzu najbardziej podobają mi się kolory i ciepło z niego bijące :)

Które krzesła wybralibyście do swojej jadalni?

8 komentarzy:

  1. 2 krzesła są śliczne, bardzo mi się spodobały.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo inspirujący wpis, zresztą cały Twój blog taki jest, dzięki!
    Ja też myślę nad krzesłami do jadalni - powoli mnie przekonujesz do białych Eamsów! :)
    a jaki planujesz stół? tzn. chodzi mi oczywiście głównie o kolor i kształt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :) Stół chciałabym z litego drewna, prosty w formie i raczej prostokątny, choć okrągły też mógłby być. Jeszcze nie jestem w 100% zdecydowana, tym bardziej, że jest też opcja że będziemy mieli wiekowy, drewniany stół w spadku po rodzinie :) Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  3. Bardzo podobają mi się w jadalni z duzym stolem różne krzesła, reznej wielkości, faktury a czasem nawet koloru.
    U mojej znajomej wygląda to bajecznie, od tamte pory, gdy je po raz pierwsz zobaczyłam, zachwycam się takim rozwiazaniem.
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  4. Wybrałabym te z trzeciego obrazka od góry :) w białym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Krzesła genialne, ale lampy też zwróciły moją uwagę - druga od dołu - piękna!!!!!

    OdpowiedzUsuń